Resend my activation email : Register : Log in 
BCF: Bike Chat Forums

Need help with my norwegian Bike!

Reply to topic
Bike Chat Forums Index -> General Bike Chat
View previous topic : View next topic  
Author Message

Marius
Guest

PostPosted: 18:19 - 28 Dec 2001    Post subject: Need help with my norwegian Bike! Reply with quote

My bike aint restricked like yours..
i have tried to follow the guide..
I cant find det intake plate.. it is`nt there..
So i wonder how my bike i restrickted..!
i no the exhaust is restrickted , but i have a un-restricked one..
What do i do next.. i want Full power!! Smile
So if anyone no how? Please help me!
- Marius J
 Back to top
You must be logged in to rate posts

Seragg
Guest

PostPosted: 20:27 - 28 Dec 2001    Post subject: norwegian nsr Reply with quote

you need to change the cdi unit and the rc unit. You also need to buy a new cylinder as the exhaust valve wont open fully on the cylinder that comes with the norwegian nsr.
 Back to top

C Samsgard
Guest

PostPosted: 22:43 - 30 Dec 2001    Post subject: nsr Reply with quote

Det där med att köpa ny cylinder stämmer inte, har du tagit bort pluggen i avgassystemet? pluggen i insuget sitter antagligen inte där för att han som hade hojjen innan dig tog bort den.
Blöddrar den efter 7000rmph så är cdi boxen strypt, du kan gå in på nsr125.de ,så ser du hur man kopplar bort varvtalsreglatorn, så den varvar fult ut.
avgas porten kan du koppla ur så den är fullt öppen hela tiden, men då går den lite sämre på låga varv.
 Back to top

Marius
Guest

PostPosted: 03:52 - 31 Dec 2001    Post subject: questions Reply with quote

Hello..
What do you mean by " pluggen"? Is it the same at det intake plate? havent removed nothing from the bike..
i just have a new exhaust.. and i just goes in 130-140 km\t.. Sad i didnt understand nothing the site you gave me.. dosent no Ger.. Smile
Is the plugs easy to find.. can you exsplane where they are and how the look like..? So i dosent have to get alot of stuff like cdi boks and so on to get full power?
Do you now what i can do to the carb?
Txn..
Regards Marius
 Back to top

Benny(norway)
Guest

PostPosted: 02:30 - 07 Jan 2002    Post subject: full power? Reply with quote

Ok, do you want full power on your norwegian bike.
Here's what you do. Sell your bike, then import a bike from england!
it's the cheapest. Norwegian bikes are built 15hps. Because restrictor are against norwegian law. there is a ecshaust restrictor that will gice you some more power (about 21hp 140km/h topspeed), but to full de restrict you need about 15-17 parts that cost a total of 15.000 NKR.
Be sure to buy UK import bike!
Here is the list of parts you need to derestrict:
125 ccm fullpower cylinder
2 ecshaust valves (left & right)
ecshaust valve axle
ecshaust valve wheel
ecshaust valve box
ecshaust valve house
2 ecshaust valve wires
ecshaust valve control unit
cdi unit
carb (you can rejet. (135main 42 and 65 idle and choke jet)
clean ecshaust
*Be sure to buy full power parts!!
(The cdi unit has an accselerator block not a rev block, the cylinder is not bigger but it has to be replaced to fit the new rc valves)
Remember to swop the wires on the cdi before you replace it. Or else the cdi unit will self destruct after a couple of km.
This information is 100% true. I've done this myself!
 Back to top

benny(norway)
Guest

PostPosted: 02:34 - 07 Jan 2002    Post subject: correction Reply with quote

sorry it should be:
ecshaust valve cover, NOT ecshaust valve box
 Back to top

Haakon of Norway
Guest

PostPosted: 03:05 - 07 Jan 2002    Post subject: Where can I import bikes from UK? Reply with quote

Hi Benny, where could i import bikes from UK?!?
I crashed my NSR, so im buying a new one... Is it cheaper for NSR's in UK?
Takk
 Back to top

zaijin
Guest

PostPosted: 22:31 - 07 Jan 2002    Post subject: norwegian nsr `s Reply with quote

hey hey hey, dere er helt på jordet !
jeg har en honda nsr 99 mod. for å få full effekt må du først skifte til effekt anlegg deretter cdi boks deretter må du dyse om forgasseren, hvis du vil ha ekstra kraft sett på en polini 160ccm cylinder, da gjør den rundt 190 Wink
 Back to top

Lasse
Guest

PostPosted: 23:33 - 07 Jan 2002    Post subject: Norwegian bikes Reply with quote

Jeg fikk også aks.og effekt langt over 15hk bare ved å skifte til effektanlegg på min 01 nsr.Har også lett etter alle de mulighetene som gutta så glimrende har gjort tilgjengelig for oss men det stemmer ikke helt overens med norske sykler.
 Back to top

benny(norway)
Guest

PostPosted: 01:27 - 09 Jan 2002    Post subject: norwegian import Reply with quote

jeg har fått ett versked til og gjennomgå nsr på datamaskinen. han gikk igjennom og sammenligna alle delnummerene til norsk og uk import og fant de forskjellene ovenfor så for og få ordentlig full effekt er det de delene du trenger. (ser jo bortifra innsugsplomba som mangler på den norske og de litt mindre dreva foran selvfølgelig)
Du kan jo trimme med en trimcylinder, men hvor langt den går med det er jo ikke lett og vite, uten nye eksos ventiler ikke så langt vet jeg. med trimcylinder og cdi boks får du maks 160-170 i topfart fordi control styringa til eksos ventilen er trinnløs og begynner og stenge litt igjen ved 9500rpm, som gjør at du mister toppen på kurva. da må du i såfall dreve den om for og få mer toppfart.
Vis du har fått sykkelen til og gjøre 190 med trimsylinder og cdi er den annerledes plombert. kanskje en tysk import eller no. det er også mange av de i norge. tyske sykler ligger plombene forskjellig fra sykkel til sykkel.
kjøp uk import. uplombert på 20min. norsk: rundt ett år har du flaks.
Foresten: før du kjøper en sykkel i england, sjekk med statens vegvesen om du får registrert den først! litt kjipt og kjøpe katta i sekken. du må nok hente sykkelen sjøl vis du ikke har en annen måte og får den til landet.
 Back to top

C Samsgard
Guest

PostPosted: 05:43 - 09 Jan 2002    Post subject: import Reply with quote

Or you by a Nsr from Sweden.,
 Back to top

jensa
Guest

PostPosted: 17:05 - 14 Jan 2002    Post subject: Kan noen hjelpe???? Reply with quote

Hei!
Jeg ser det er noen Norske folk her....kan dere fortelle meg(jeg har bare rotet i eldre Suzuki'er før,så jeg skjønner ikke dette...), jeg har kjøpt en NSR125,99mod. Hva er den sorte boksen bak setet? Hva er R/C Servo(den med vaierene) til?
 Back to top

benny(norway)
Guest

PostPosted: 21:29 - 15 Jan 2002    Post subject: . Reply with quote

Den sorte boksen bak setet er cdi boksen. (tenningsmodulen)
R/c, er eksos ventilsystemet. på 7200rpm er det en styringsenhet(sort boks under forgasseren) som får ett hjul med to vaierer (den som står og summer når du vrir tenninga på høre siden av luftfilteret) som går ned til en boks på høyre side av sylinderen rett før eksosen. der er de vaierane festa på ett hjul på en aksling inne i boksen som løfter opp to ventiler så det kan strømme mer eksos ut av sylinderen. og som stenger igjen når det er under 7200rpm får at den skal være stærk også på lave turtall. på norske sykler er den kontrollenheten plombert slik at den stenger litt igjen på 9500rpm slik at du ikke får den krafta på toppen av kurva.
Jeg tror sverige også plomberer NSR'ene, men veit ikke om de har britisk eller sammme som i norge. noen som veit dette sikkert?
 Back to top

jensa
Guest

PostPosted: 20:45 - 16 Jan 2002    Post subject: TAKKER! Reply with quote

Takker for svar , Benny! Det var oppklarende! Du skjønner syklen er i deler etter en skade, så jeg har ikke fått prøvd den enda, jeg skal fikse den opp i løpet av vintern...
Er det mye å hente på å sette på et effektanlegg?(eksos)
Det mangler forresten feste punkt for r/c delen...kan du fortelle meg om hvordan den er festet?? På undersiden av rc'n er det et hull...skal noe monteres i dette hullet?? (jeg må nok få fatt i en reprasjonshåndbok, tror jeg....)
 Back to top

benny(norway)
Guest

PostPosted: 03:58 - 17 Jan 2002    Post subject: . Reply with quote

Hvem del festa hvor? hvis du tenker på den boksen som skal sitte på sylinderen kan det være fordi du har feil boks. den norske sylinderen er jo litt forskjellig fra den britiske så du trenger kanskje en annen sånn feste boks antagelig vis du har bytta sylinder. (nevt ovenfor i den lista) tenker du på åssen du skal montere den som summer og drar i kablene så er det ett gått bilde hvis du går inn på www.nsr125.com <A HREF="https://www.nsr125.com/derestrict.htm">https://www.nsr125.com/derestrict.htm</A> og ser på bildet det står tray removal. vis ikke så har de jo lagt ut alt av deleplasseringer vis du går inn på <A HREF="https://www.nsr125.com/tech.htm">https://www.nsr125.com/tech.htm</A>
effektanlegg: du vil få litt mere effekt men du taper litt bunndrag og. jeg ville heller tatt og borra ut plomba eller kjøpe ett "reint" orginalt anlegg. men du burde jo kvitte deg med resten av plombene og. dvs. bytte cdi, controleksosventil, sylinder og eksosventilene og litt andre diverse smådeler så du får den orginal. og dyse om til 135/42/65 (tror jeg det var). så får du den helt orginal fullefekt (toppfart oppmot 180km/h). mindre sjans for at det skal skjære seg eller att det skal skje ett eller annet kødd. det er jo litt dyrere men jeg vil jo tro du vil få mere igjen får den når du selger den. uorginale trimma sykler er jo ikke kjent for og holde så lenge.
 Back to top
Old Thread Alert!

The last post was made 24 years, 179 days ago. Instead of replying here, would creating a new thread be more useful?
This page may contain affiliate links, which means we may earn a small commission if a visitor clicks through and makes a purchase. By clicking on an affiliate link, you accept that third-party cookies will be set.

Post new topic   Reply to topic    Bike Chat Forums Index -> General Bike Chat All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

Read the Terms of Use! - Powered by phpBB © phpBB Group

Debug Mode: ON - Server: birks (www) - Page Generation Time: 0.08 Sec - Server Load: 4.59 - MySQL Queries: 14 - Page Size: 72.23 Kb